12 فیلم برای معرفی بیت کوین و بلاک چین
نوشته شده توسط : علیرضا

یکی از بهترین راه ها برای آشنایی هرچه بهتر با دنیای پیچیده رمز ارزها و بیت کوین دیدن فیلم است. با گذشت یک دهه از ظهور این فناوری و پا گذاشتن اینترنت به زندگی روزمره خیلی از ما انسانها، هنوز اطلاعات و دانش کافی در این زمینه در عموم افراد پایین است.

به طوری که طبق آماری که در این زمینه منتشر شده است تنها یک درصد از مردم جهان اسم بیت کوین به گوششان خورده است و هیچ ایده ای از مفهوم کلی و تعریف بلاک چین ندارند. 

به همین خاطر به این فکر افتادیم تا مجموعه ای از بهترین فیلم هایی که در رابطه با بیت کوین، بلاک چین و مفاهیم کاربردی دیگری که در این زمینه وجود دارد را برای شما گردآوری کنیم تا شاید از این راه بتوانید با بیت کوین و جهان رمز ارزها راحت تر ارتباط برقرار کنید.

1. پیدایش بیت کوین (The Rise And Rise Of Bitcoin)

ین فیلم در سال ۲۰۱۴ ساخته شد و یکی از قدیمی‌ترین فیلم‌های این عرصه است که هنوز هم بسیار باارزش است. در این فیلم، گاوین آندرسن (Gavin Andresen) با ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) ارتباط برقرار می‌کند و به او در بهتر کردن این فناوری کمک می‌کند. این فیلم به پوشش نکات اصلی در مورد بیت کوین و دارایی‌های حول و حوش آن می‌پردازد.

2. بانکداری در بیت کوین (Banking On Bitcoin)

مانند فیلم قبلی است که امور کمی بیشتر در آن توسعه زمانی یافته است و می‌توان نتایج را مشاهده کرد. این فیلم در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. در این فیلم به ماجرا‌های آن زمان وبسایت Silk Road هم اشاره می‌شود و نشان می‌دهد که پیشگامان  یک فناوری همواره افرادی هستند که راه را برای دیگران باز می‌کنند.

3. انفجار بزرگ بیت کوین (Bitcoin Big Bang)

این فیلم به ماجرای صرافی ام تی گاکس (Mt.Gox) می‌پردازد که در توکیو واقع بود و زمانی مسئول بیش از ۷۰ درصد تراکنش‌های بیت کوین در سطح جهان بود.

این صرافی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ فعالیت داشت و سرانجام در یک هک، ۴۵۰ هزار بیت کوین از دست داد. بعد از این واقعه، مدیر عامل این صرافی دستگیر شد که البته بعد از یک سال به دلیل فقدان شواهد در مورد متهم بودن او، آزاد گردید.

4. داستان بلاک چین (Trust Machine: The Story Of BlockChain)

ین فیلم محصول سال ۲۰۱۸ است. اینک بیش از یک دهه از عمر ارز‌های دیجیتال می‌گذرد و ارز‌های مختلفی در این میان ایجاد شده‌اند. احتمالا تعداد کمی از این ارز‌ها در نهایت باقی خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: رابرت کیوساکی از طرفداران بیت کوین می شود!

اینک ارز‌های دیجیتال در بعضی از مناطق جهان جهت پرداخت کالا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و صرافی‌ها و سرویس‌هایی برای پشتیبانی از این صنعت ایجاد شده‌اند. این صرافی‌ها و سرویس‌ها با مشکلاتی بی‌سابقه مواجه هستند، مشکلاتی که تا به حال کسی با آنها روبرو نبوده است.

5. بیت کوین: پایان پولی که ما می‌شناسیم (Bitcoin: The end Of Money As We Know It)

این فیلم دوره‌ای مختصر و آموزنده در مورد پول و ارز‌های دیجیتال است. در این فیلم، بینشی اساسی در مورد ایده پشت بیت کوین به اشتراک گذاشته می‌شود. این فیلم محصول سال ۲۰۱۵ است.

6. دیپ وب (Deep Web)

ین فیلم به روشنگری پیرامون بخش تاریک اینترنت یعنی دیپ وب می‌پردازد. این فیلم در مورد Silk Road است که اولین بازار غیر قانونی بود که معاملات با استفاده از بیت کوین انجام می‌شد.

سرانجام فعالیت‌های این بازار بسیار گسترش یافت و مقامات متوجه آن شدند. این فیلم به نمایش این می‌پردازد که چگونه پلیس وارد عمل شد و به دستگیری خالق این وبسایت که یک جوان ۲۹ ساله بود، پرداخت.

7. شغل داخلی (Inside Job)

این فیلم مستقیما در مورد بیت کوین و بلاک چین نیست، اما پایه و اساس خوبی را از این فناوری نشان می‌دهد و باید تماشا کرد.

این فیلم به بیان بزرگ‌ترین دلایل ظهور بیت کوین می‌پردازد که از جمله این دلایل نیاز به ایجاد ارزی بود که توسط هیچ حکومتی کنترل و دستکاری نشود.

بیشتر بخوانید: Reddit چیست؟

در این فیلم تماشایی به توضیح نحوه سقوط مالی سال ۲۰۰۸ پرداخته می‌شود. در این فیلم ابراز می‌شود که علت این سقوط مالی خیانت خودی‌ها بوده است.

8.پول جادوئی: انقلاب بیت کوین (Magic Money:Bitcoin Revolution)

ین فیلم محصول سال ۲۰۱۷ است و در این فیلم سوالاتی مانند بیت کوین چیست و چگونه جامعه را تغییر می‌دهد، مورد بررسی و کاوش قرار می‌گیرد.

زبان این فیلم ساده است و با اصطلاحاتی ساده به توصیف نحوه ایجاد اولین ارز دیجیتال جهان پرداخته می‌شود. این فیلم را می‌توانید در کنار اعضای خانواده تماشا کنید.

9.من ساتوشی هستم (I am Satoshi)

کارگردان این فیلم "تامر کانتور" با متخصصان و کارشناسان این حوزه از 5 قاره متفاوت مصاحبه انجام داد و بیش از 60 گزارش جمع آوری کرد که در آنها به توضیح و شفاف سازی فناوری بلاک چین و بیت کوین پرداخت و سعی در ساده کردن این مفاهیم تخصصی داشت. در سال 2014 این فیلم جایزه خلاقانه ترین اثر را از آن خود کرد.

10.زندگی با بیت کوین (Life On Bitcoin)

این مستند به زندگی یک زن و شوهر می پردازد که سعی می کنند تا تمام پرداخت های خود را تا 3 ماه با استفاده از بیت کوین انجام دهند.

11.انجیل بیت کوین (Bitcoin Gospel)

این فیلم بر اساس سخنرانی های راجر ور از علاقه مندان به حوزه رمز ارزها متمرکز است که به او مسیح بیت کوین گفته می شود. وی با جزئیات درباره نحوه عملکرد این ارز توضیح می دهد.

12. بیت کوین: فراتر از یک حباب (Bitcoin: Beyond the Bubble)

فلسفه اینکه بیت کوین چیست؟  و داستان شکل گیری بلاک چین و توضیحاتی از زبان متخصصان این حوزه داده می شود.

امیدوارم با دیدن این فیلمها چشم انداز تازه ای نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتال پیدا کنید و حداقل بتوانید تعریف مناسبی از این فناوری داشته باشید.





:: برچسب‌ها: 12 فیلم برای معرفی بیت کوین و بلاک چین ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: